Tuesday 14 May 2013

Episod Saya Rindu Istanbul~

Assalamualaikum w.b.t

Mei datang lagi!! :) Bulan Mei sememangnya bagi baaaaanyak sangat kenangan manis dalam hidup I,uolsss! Dari personal matters sampai la benda2 yg tak berapa nak personal sangat. Hehe.. Dan perkara yang tak mungkin saya lupa terjadi dalam bulan Mei 2011 ialah pengalaman kembara ke bumi Turki. Time tu selama 22 tahun saya hidup memang tak pernah termimpi pun akan dapat ke sana. Dan Turki adalah salah satu negara yang saya memang nakkk pergi sangat2! Tak sangka rezeki Allah itu datang ketika saya masih lagi bergelar seorang pelajar ketika itu. Dan yang lebih syok lagi apabila segala perbelanjaan saya dan 3 orang sahabat yang lain 100% sponsored by UKM! Haha..memang syukur sangat2. :)

Nak citer panjang2 sepanjang sebulan kat sana, memang tak lah kan. My entries before dah citer dah pasal ni. So kali ni just nak highlight benda yg best-beeessssttt je yang jadi kat sana. Hehe.. Start dengan kenal abla2 yang baik sangat2 + chantek tak hengat. Biasa ler, org Tukri confirm lah cantik kan. 1st time jumpa kat airport pun diorang dah peluk2 kitorang macam bertahun-tahun tak jumpa. Padahal baruuuu je kenal. Naik je kereta, diorang terus ajak bersembang. Tapi masalahnya time tu saya memang letih gila2. So, tengah dok layan abla2 tu sembang tetiba saya berasa seperti di awang-awangan. Ceq dah tertidoq! Hahaha.. Nasib baik ada Sabrina yang rajin layan diorang menyembang.

Naik feri merentas Selat Bosphorus & Laut Marmara memang terbaik wa cakap lu! Siapa yang tahu pasal sejarah Sultan Muhammad al-Fateh mesti pernah dengar pasal selat ni. Lepas tu pengalaman lagi Allah bagi untuk jejakkan kaki kat Masjid Biru, Makam Sultan Muhammad al-Fateh, Makam Abu Ayub al-Ansari. Sempat jugak la kitorang dibawa berjalan2 sampai ke Bursa sana. Satu peristiwa yang saya TAK MUNGKIN lupa yng jadi kat Bursa ialah kenangan pengsan di Bursa! Wahaha..pengsan pun jadi kenangan, uolsss! FYI, saya memang ada migrain & pagi sebelum saya pengsan tu dah rasa macam sakit kepala. Serious sakit sangat2. Tapi malas nk layan sebab bagi saya sakit memang tak boleh dilayan sangat. Nanti melarat2 + mengada2 penyakit itu, dik nooonnn.! Still buat mcm biasa dan petang tu time nak naik feri utk balik ke Istanbul dari Bursa, tetiba tekanan darah saya tetiba rendah. Maka terpengsan lah saya disitu! Merasa jugak lah duduk kat hospital Bursa 3 jam! Keh3

Geng2 saya Kasmah, Salmiah & Sabrina time kat UKM kemain sopan lagi. Sampai kat Istanbul sumpah sengal yang hamat! Kasmah yang sopan gila tetiba mulut laser kemain! Sabrina pulak bangun tidur tiap2 pagi mesti nak kena mencekik strawberri. Salmiah pulak special case sket. Dia la satu2nya ahli dalam geng kitorang yang sanggup pergi jalan2 tak mandi pagi! Sejuk katanya. Tapi memang time tu Istanbul masih sejuk even dah nak masuk musim bunga. Bagun pagi, basuh muka, tepek2 bedak, lps tu siap! Dressing kemain chantek, tapi tak mandi! Wahahaha..lawak2! Kesengalan terakhir yang kitorang buat sebelum balik Malaysia adalah time kat airport. Dok tunggu time nak check-in, beratur punya beratur, rupanya saya dengan Salmiah pergi berbaris nak check-in pergi Barcelona. Wahaha.. I hampir2 pergi ke Barcelona tau! Patutlah saya cari budak sengal lagi dua orang tu tak ada! Hahaha.. Kat belakang dengar suara Kasmah dok jerit2 nama kitorang. Mat2 saleh kat belakang kitorang muka dah confuse apehal budak2 sekolah rendah main lari2 kat sini. Hahaha.. Kalau ingat balik memang senyum sorang2 je. Istanbulde cok ferahledim! ;)





p/s : kenangan gambaq ketika cincin masih di jari..~~~

No comments:

Post a Comment