Saturday 16 February 2013

Memori Sekuntum Burger

Assalamualaikum w.b.t

Semenjak dua menjak tiga menjak ni tetiba saya rasa keinginan nak makan burger yang teramat sangat. Selain merupakan seorang pencinta kucing, saya juga merupakan seorang pencinta burger. Hidup saya simple je. Dan makanan paling simple dalam dunia ni yg kena dgn selera saya tak lain tak bukan adalah Encik Burger. :)

Dipenddekkan citer, mlm td dok BBM dgn cik besfren. Tetiba terkeluarlah citer pasal burger ni hah...



Tgk dari skirp & dialog, mcm strunggle gila kitorang dulu kan semata-mata nak cari burger. Naik motor maghrib2 semata-mata nak makan burger. Haha.. Kenangan sungguh. Maghrib pun lepas solat, ok. Takde nya org dok azan kat masjid kitorang sibuk pergi beli burger! Yelah, kelas sampai 6.30 ptg, time tu je la yang ada untuk cari dinner pun. Motor tu pun sekarang dah kena jual. Motor Honda Wave 100 kaler biru yg banyak berjasa kat saya. Pergi kelas, buat kerja part-time, merayap & cari burger. Oh, sangat kenangan, ok! FYI, Zahidah ni pun pencinta burger gak. Senang citer, kipas susah mati (die hard fan) burger. Time study kat UKM dulu, ada laa 2 3 stall burger yg jd stall fevret kitorang berdua. Stall paling terbaik jatuh kepada stall burger kat depan Petronas Sek. 15 kat Bangi. Sebab kenapa kitorang suka pergi sana of course la sebab burger dia best. Kitorang selalu beli burger ikan kat situ. Dengan cheese, mayonise melimpah2.. Perghh, serious sedap kot! Lagi satu sebab orang yg jual burger ni adalah seorang kakak. Ada lah jugak lelaki kat situ tapi maybe tu adk @ abang @ husband dia. So, bila dah owner dia seorang wanita, kitorang pun tak ada lah segan sangat nak dtg selalu. Berbeza dengan owner lelaki kat stall2 burger yg lain yg selalu akan tanya mcm ni..

" Dik, makan burger je?"

" Kenyang ke makan burger je tu?"

" Tak masak ke,dik?"

Macam mana lah nak masak kalau baru je on rice cooker satu blok dah black-out! -___- So, nampak tak diorang banyak cakap? Sesungguhnya saya malas nak berurusan dgn orang yg banyak cakap. Kalau darurat pun saya selalu order lepas tu duduk b'sembang jauh2. Lepas tu burger dah siap baru datang ambil. Tapi bila dah nak habis belajar, baru lah jumpa satu lg stall burger namanya "BurgerGor" pun kat Sek. 15 jugak. Ala2 Burger Bakar Abg Burn tp ni versi murah sikit. Ada gak sejarah dengan si BurgerGor ni tapi tak payah lah citer kat sini, memalukan! Ce try search je kat internet pasal BurgerGor ni, comfirm ada punya. Tapi serious burger dia memang sedap gila wa cakap lu! Sesape yg ada kat area UKM @ yg sewaktu dengannya, try la BurgeGor ni. Highly recommended!  :)

*Sorry, gambar BurgeGor takde sebab saya tak minat sgt ambil gambar makanan. Org kata tempat jatuh lagi dikenang, ini kan pulak burger yg dah tak ada depan mata. Ok, takde kaitan! :P


p/s : Harap2 owner BurgerGor baca entri aku dok promosi burger dia ni. Lepas tu boleh kasi burger free satu. Ngeh3 ;P

No comments:

Post a Comment