Friday 5 October 2012

hanya tinggal sejarah




Adam,
Jujur, aku bersyukur hadirnya dirimu,
Namun,
Seandainya dalam penantian ini kau temui Hawa yg lebih baik daripadaku,
Yang boleh membawa dirimu lebih dekat kepada Dia,
Pergilah kepadanya,
Tinggalkan aku,
Kerana tidak ada hak bagi diriku untuk menghalangmu,
Dalam keadaan sekarang aku hanya boleh menjanjikan setia,
Dan doa untuk kita,
Tapi apakan daya,
Aku punya cita-cita,
Pelajaran menjadi yg utama,
Jika kau lihat aku gembira bersama teman-teman,
Percayalah,
Jauh di sudut hati ini pasti akan terdetik memikirkan dirimu juga,
Aku cuba untuk setia,
Tetapi jika kesetiaan ini benar-benar menguji kesabaranmu,
Maafkan aku,
Benar kata mereka,
Walau sekuat mana kasih kita,
Walau sesetia mana pun kita,
Seandainya Dia tidak mencatatkan jodoh kita bersama,
Kita tetap takkan bersama,
Jika ada jalan lain yang kau pilih selain aku,
Pergilah,
Aku redha,
Dan aku yakin,
Jika tertulis bukan jodoh kita untuk bersama,
Dia telah menggantikan yang lebih baik untukku,
Dan untuk dirimu, Adam...


No comments:

Post a Comment